вторник, 13 февраля 2018 г.

Щебетанье от девов 15ки.

Today Square Enix hosted a panel with the development team of Final Fantasy XV at the Final Fantasy 30th Anniversary Exhibition currently open at the Mori Art Museum in Roppongi, Tokyo.

Каждый раз меня смех разбирает: видимо, не только при разработке игры девы долбят в ступе грибы и скорпионов, а потом это всё выкуривают. После чего они вываливают какие-то заметки о грядущих или прошлых апдейтах. И без кровавых слёз это не прочитать.



Because Ignis’s characterization was more difficult to get across compared to Prompto and Gladio’s, his screen time in Chapter 1 was increased.
Глад и Промпто просты как брёвна.
Ignis’s tours were more difficult to come up with than Prompto and Gladio’s, so they used “glasses” as a starting point in the brainstorming stage.
BRAINSTORMING? Я бы назвал это Gladiolus's bitching stage.
The car-pushing event at the beginning of Chapter 1 was initially going to be 15 minutes long.
Я не знаю, кому пришла идея это го пиздеца, но пусть он сдохнет. Слава Богу, что не 15 минут тягла тачки в ебеня со скоростью черепахи, выстеб принца всей тимой. Я бы с двойным, нет, тройным остервенением порицал игру.
To increase the feelings of excitement and anticipation that a journey entails, the Rock of Ravatogh was made to be visible while the player pushes the car in Chapter 1.
Ну не знаю, моё excitement and anticipation таким не поднимешь. Anticipation так вообще за 13 лет не поднималось, а только падало.
In Chapter 3, it was initially assumed that there would be more people going to Iris than to the Chocobos, but it turned out to be the other way around.
А зачем? Оо У Айрис бордель? Чёрный рынок? Подпольная организация?
There will be voice lines exclusive to the quest “The Sword in the Waterfall” (t/n: also in Chapter 3), so please give it a go!
PLEASE
The Royal Edition will supplement the main story; please enjoy the various additions!
PLEASE PLEASE PLEASE
The team couldn’t go into detail, but there will be another update in March.
Ну конечно.
Episode Duscae was originally going to be “Episode Titan,” but it was later changed to be a demo centered around an open-world experience.
Мне кажется, это было понятно так и так, вот только ни черта это не опенворлд.
You can go to the Insomnia from the Royal Edition in Chapter 14.
Когда как доступ туда должен был быть изначально нормальный.
A scene that was cut from the main game in which Gladio flirts with Sania was added to the FFXV Pocket Edition.
Вот прям сейчас всё брошу и пойду в покет эдишн играть, там мне надо смореть как они пытаются гомосексуализм своего гачимучча прикрыть флиртами с абсолютно левыми самками.
The painting demo showed a Yoshitaka Amano painting of Luna mid-battle in the Royal Edition. It depicted Noctis fighting alongside her as well as Bahamut, who did not appear much in the main game.
So. What?
It was originally planned for players to be able to craft items in the trunk of the Regalia. For example, if you put meat into it, it would become jerky. Though this was not implemented, it evolved into plans for an event in which Cindy puts luggage into the trunk. Ultimately, the trunk was cut from the game.
У меня сейчас истерика будет.
Episode Ignis was going to be like a strategy-based RPG (t/n: think Dragon Age style), but this made battles rather boring, so it became what it is now.
BORING? BORING?!



Battle commands in Comrades were discussed. The team also shared problems and funny anecdotes that came up when they were developing the commands.
Так они ещё и лулзы с этого ловили. А как же слёзывыдывительные видосы о том, как не спали они днями и ночами, семьи свои не видели, трудились над 15кой?
Noctis was originally going to have a bachelor party in Galdin Quay, but because of Hajime Tabata, it was deemed that it would be hard to actually relax under the circumstances and was cut. (t/n: assuming そらはない is 空がない, which means something like “restless atmosphere”)
ЧТО. ДЛЯ ТАБАТЫ ЭТО БЫЛО СЛИШКОМ ВЕСЕЛО?! А ПРОГУЛОЧКИ С ДРУГИМИ ТЯН ВМЕСТО СВОЕЙ НЕВЕСТЫ, СЕБЯШКИ, КЭМПИНГ, ПОЕЗДКИ НА ЧОКОБО, ФЕСТИВАЛЬ ЛОСОСИНОВ И ТАК ДАЛЕЕ - ЭТО НЕ СЛИШКОМ В "restless atmosphere"?


The multiple endings of Episode Ignis troubling at the beginning. There was also debate over what would happen upon putting on the ring. 
Ё*нутые, либо Мордор, либо свадьба. Судя пол альтернативной концовке, где Ноктис на троне - так оно и было.
The team started developing from the idea that loss of vision was not an just an aesthetic choice. 


As for the multiple endings, because the ending of the main game was already good, the alternate ending carries a sense of denial.




Мне кажется, единственные, кто проходит через все стадии, включая вышеуказанное отрицание, это девы фф15. Хотя нет, думаю, что на торге они остановились.


Комментариев нет:

Отправить комментарий