воскресенье, 30 сентября 2018 г.

Очередное интервью с Табатой, где он признаёт, что они засрали сюжетку.

Я хотел сказать, что, видимо, апокалипсис близко, но прочитав бред в интервью, понял, что всё как обычно, мы уже в аду.

Вкратце: вам засрали сюжет, а Табата хочет дожать из аудитории что можно. Эпизод Игниса должен был быть финальным, но видя, что хомячьё жрёт, прикрывая очередное баблодойство благородным "ща додадим и воздадим ЦА по полной программе", они штампуют второй сезон длц.
За который вы всё равно обязаны заплатить.

There’s still this kind of connection between us and the users. So why not try and create something new based on that need? That’s what we want to do with the next DLCs: create an active relationship with the users. We want to thoroughly secure the story in places where people think there are some pieces missing in the puzzle — we want to alleviate those issues.
Мне нравится, срали на фанатов с высокой колокольни всю разработку и поствыпуск игры, а теперь столь пафосно о них говорят. Контакт они решили, ять, установить. Спустя почти 13 лет.


When Tabata took control of the project, he had to wrangle the existing concepts, game assets and story components into a unified work. Plot points shifted. Characters mutated or disappeared. Critical events were pushed into the background or into supplemental projects like the Kingsglaive movie.
Пхахаххахахахах. Мутировали или исчезли вовсе, ахахаххахахах.

 Even 15’s most diehard supporters generally agree that its story felt incomplete, even after its post-launch updates. Tabata shares their opinion, and he hopes to put things right with everyone who has supported the game.Дайхарды (яой-фанаты) сожрали и даже не подавились. Табату можно ловить на самых разных интервью за яйца каждый раз, потому что тех, кто критиковал стори фф15 он просил молчать и не портить экспириенс другим игрокам. Я просто ору, десятки часов безумия в игре, а он хочет всё правильно сделать за пару длц. Ооооооооооооооорууууууууууууууууууууууууууууу.

“I think you’re aware of the aims of why I did it this way,” he muses. “We showed everything through the perspective of Noctis, so that players would become more immersed with his emotions. Things like his hearing the news of the invasion via radio, or learning of other big events through the newspaper — that’s the sort of thing that happens in real life, so it felt believable for the player to actually get this big news from outside sources. Those were, I think, the merits — the advantages — of handling the storytelling in such a way.”
Как же он заколебал прикрываться якобэ видением Ноктиса. Табата решил на Ноктисе отобразить своё состояние "я-в-танке", где он должен лезть на разные новостные ресурсы, читать отзывуньки, чтобы до него допёрло, что он всрал такой проект. Настоящие видение было представлено хоть как-то через Никса Ульрика, Луну и остальных в Kingsglaive. У самого Ноктиса в игре нет видения, были только гребучий кэмпинг, подставление своей жопы другим для идиотских заданий, ну и жертва-овечка на заклание под конец.

“I guess one thing I realized after the release and listening to the feedback of everybody who played Final Fantasy 15 was that you couldn’t grasp the entire story at times. The previous Final Fantasies were much simpler, in that the player could more easily understand the entire story of each game. This was an approach that I took of my own volition: ‘Let’s try something different and not make the story so compact and understandable. Let’s keep it maybe a little mysterious in some ways.’ Unfortunately, that didn’t work to our advantage. So it’s an area that we have a lot of room for growth with regarding the storytelling — it’s something that we’re definitely going to improve on in the future, without question.”
Что и требовалось доказать, это видение Табаты, а не Ноктисссу, до Тапка доперло только когда он до фидбеков добрался и заставил себя признать. На деле, конечно же, мне интересно, кого там совесть замучила, что он внизапна щас вот решил об этом сказать? Может, интервьюер накачал его сывороткой правды?
Ну а толку-то, голый зад подорожником прикрывать. Про сторителлинг хочется просто не орать уже, а табуреткой по башке, потому что столько ФФ, да и не фф, где история может казаться линейной, но мир, лор и персонажи прописаннее/продуманнее во сто крат.


The need to pull the project into working order for a 2016 launch resulted in the 15 team abandoning many of the concepts developed under Nomura. That’s not to say all of Tabata’s own ideas made it into 15, though. Among the more intriguing ideas left on the drawing board was his desire to make 15 an online-focused multiplayer experience. “Our initial plan was to get different players to play each of the four buddies that go on a road trip together,” he says. “But if we had executed it with each player controlling a different character, the game would have been endless. They’d have had to work for hours and hours to get through this road trip. Se we had to stick with a single-player game.”
Игры делает бездарно, сторителлинг творит бездарно, даже пи*дит бездарно. Вот Табата не ебобо, такую х*рню в качестве оправдания использовать? Столько игр с мультиплеером, где 4 и более игроков всё нормально проходят. Например, Бордерлендис, где наоборот игра проходится намного быстрее в коопе, и сюжетка от этого совершенно не страдает. Я уже и не говорю про многолетний опыт мморпг, в качестве примера приведу СВТОР, где Операции - одни из самых тяжёлых миссий - требует координации между 8+ игроками, но додают катсцен, лора и всякие ништяки.

It’s not hard to imagine Comrades — a fun but decidedly rough game experience — serving as a test bed for future game concepts. Indeed, Tabata seems to regard much of his work on 15 as a learning experience to take with him to Luminous Productions.vДа на 15хе протестили всё, вот только за пределы рамок теста игра так и не выбралась.

“Creating autonomous characters within this fictional game setting is something I’ve had in mind since Final Fantasy 15,” he says. “Through new technologies regarding A.I. and machine learning, we want to create living, breathing entities, so to speak — autonomous within a believable world setting. I think one day, game characters will have their own soul. At least, I’d like to make it that way.”Надеюсь, что Искусственный Интеллект разовьётся до того, что шлёпнет Тапка табуреткой и возглавит Люминос.

“There is a lot to explore in the western way of thinking about RPGs as well as with Final Fantasy-type RPGs,” he says. “In the future, to create a triple-A game that is will be compelling to the user, you’ll have to create a rich and fundamentally different level of believable game for the user. During the course of the production and release of Final Fantasy 15, we got a lot of direct feedback from the core users of Final Fantasy 15, and it made me realize that I have to go back to my roots....так он от корней своих вообще ни на йоту не отошёл, все эти годы вокруг них бегал.

“It’s a huge responsibility to provide a game to a user. That responsibility, that burden that I have to deliver toward my fans, is even more extreme now than it was before. Is there any concern that we might stray too far from the concept of what an ‘RPG’ should be? Personally, I’m not concerned. I think every game is entitled to be different, and it’s more interesting if there’s variety in that aspect. So for 15, I think what we want to build into these DLCs is a good story — an experience that players don’t want to move away from. They’ll want to stay inside that experience for as long as possible, and to create interesting user-to-user communications. All that has to be secured with a very solid story from beginning to the end.”
...ответственность, ахаххахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахахаха.


We want to take Final Fantasy 15 outside the screen,” he says. “We want to liberate the game from the confines of the screen and try to somehow make it playable inside the real world, if that makes sense.” While that might suggest an augmented reality an experience along the lines of Pokémon Go, Tabata says that’s not the case, even if he thinks highly of Niantic and Nintendo’s creation. “One thing I’ve learned from Pokémon Go is that it’s so simple, yet it shows what a simple game can do — all that buzz, all those users. I tried it myself because of this fever!”
Номура вдохновлялся мюзиклом, а вы даже это выкинули к урукхаям. Нянтик подарили миллионам людей чувство ностальгии по Покемонам, и, между прочим, я играл в ПГ абсолютно бесплатно, ни за что не платил, и игра как бы целостная, постоянно апдейтится и за каждый апдейт я не должен кошелек раскрывать, мало того, пг заставляет самых ленивых выходить на улицы и ходить, двигаться физически, играть и гулять с друзьями!; а эти мудлокряки утопили ффверсус да и 15ху. Ну и да, судя по всему, вместо того, чтобы допилить фф15, видимо, он задротствовал в пг. Неудивительно, что он не ссал выползать на интервью, он это делал, чтобы словить покемона.

“We have physical collaborations with Square Enix Café where the whole café becomes decorated with Final Fantasy 15 paraphernalia and goods and figures and stuff,” he muses, “but that’s not what I’m talking about. It’s more like: how can you enjoy the game in real world, not on the screen? That’s the direction I’m thinking.Чудесно, да, когда вся суть такой эпоохааальнооой игры свелась к... кафешке. Ну не зря Йоко Таро сказал, что ему жральня да напитки понравились в 15хе, пхахахаха.

“I personally have an interest in what’s called live-action role-playing. When you see the general user base of live-action RPGs increasing, it’s kind of exciting. There’s a lot of settings with these as well, not just fantasy but all these other themes. So there’s a lot of room for exploration there, I think. I’ve never heard of anyone playing a live-action RPG version of Final Fantasy 15, so maybe that’s a cause for concern. Or the entire Final Fantasy franchise, for that matter.”Я ошибся, он не пил и сыворотку не принимал, он просто настолько обдолбался крэком, что от него разит аж через текст. Ставьте мюзикл в своём гребучем се-кафе и поклоняйтесь Игнису как местному божеству.

LARPing would certainly be an unexpected direction for Final Fantasy. But then, the series has never been reluctant to embrace change, so it will be interesting to see where Tabata’s vision takes the series. Even if that turns out to be “in a field somewhere, hitting other people with Gunblade replicas.” 
VR-ммо в мире фф, наверное.



Комментариев нет:

Отправить комментарий